Bærekraftig Utvikling

anlegg, bærekraft, frø
https://images.pexels.com/photos/1072824/pexels-photo-1072824.jpeg?auto=compress&cs=tinysrgb&dpr=3&h=750&w=1260

I digital markedsføring har vi de siste månedene hatt forelesninger om bærekraftig utvikling og hva dette betyr for næringslivet. Det har vært mange spennende forelesninger med temaer om teknologiutviklingen og drivere for forandring, bærekraftig markedsføring samt klimakommunikasjon og barrierer eller løsninger rundt dette.

En ting er sikkert, det er nå viktigere enn noen gang å omstille oss som mennesker på en mer bærekraftig måte, for at fremtidige generasjoner skal ha samme muligheter som oss. Bærekraftig utvikling handler nemlig om økonomisk, sosial og miljømessig trygghet. FN har derfor kommet med 17 bærekrafts mål de ønsker å nå innen 2030. Et par eksempler på disse er å sørge for en mer ansvarlig produksjon og forbruk, anstendig arbeid og økonomisk vekst og stoppe de drastiske klimaendringene som nå omgår rundt oss.

Dette har gjort at det er flere bedrifter som nå har begynt å tenke nytt. For å gjøre det mer sannsynelig å oppnå disse målene. Men overgangen til et mer bærekraftig samfunn krever stor omstilling for mange bedrifter, og gjør at flere bedrifter må ha legge mye tid bak kommunikasjonsplanlegging ut til sine målgrupper og ha et klart mål. Slik at kundene forstår hvorfor enkelte endringer blir gjort. Som for eksempel McDonalds sitt tiltak med å byte ut plastsugerør med papp. Eller Choice Hotels som begynte med mindre tallerkener på frokostbufféen sin. Det er små men viktig tiltak som blir gjort av flere bedrifter over hele verden nå. Men vil det være nok for å kunne få en mer bærekraftig verden å bo i innen 2030.  Bare tiden vil vise, de siste månedene med dette som hovedtema har i hvert fall vært utrolig spennende.  

 

Én kommentar til “Bærekraftig Utvikling”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *